هشت هزار معلول در کشور ۲ سال گذشته از خدمات سوادآموزی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی باقرزاده  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور امروز در گردهمایی معاونان نهضت سواد آموزی کشور در ساری از زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتن معلولان به عنوان برنامه اولویت دار این سازمان نام برد و گفت:  افرادی با معلولیت های شدید جسمی و حرکتی که برخی مواقع قادر به حضور در مدارس استثنایی نبودند با کمک مربیان سوادآموزی در منازل و یا بیمارستان های محل بستریشان، زمینه تحصیل آنها فراهم شده است .

وی افزود: یک و نیم میلیون نفر از افراد بی سواد کشور در پنج سال گذشته با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند .

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور کاهش ۲ و ۳ دهم درصدی آمار بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال یکی از دستاورد‌های بزرگ و مهم دولت تدبیر و امید می‌توان نام برد.  

باقرزاده افزود: با این کاهش آمار بی سوادان در این گروه سنی یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از آمار بیسوادان کشور کم شده است.

وی بر تحلیل درست و کارشناسی از بی سوادی تاکید کرد و گفت:: بخشی از این آمار مربوط به اتباع خارجی است که وارد کشور شدند.

وی افزود: آمار منابع غیر رسمی از وجود بیش از سه میلیون نفر اتباع خارجی در کشور حکایت می‌کند که عمده این افراد از کشور افغانستان هستند.

 باقرزاده گفت:: حدود ۶۰ درصد از افرادی که به کشورمان مهاجرت می‌کنند بی سواد هستند و این مساله باعث بالا رفتن نرخ بی سوادی در کشور می‌شود.

 رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از ایران به عنوان یکی از معدود کشور‌های دنیا که امکان سوادآموزی رایگان برای افراد فراهم کرد، نام برد و افزود: سیاست پرداخت مشوق‌های تحصیل به سوادآموزان از سال ۹۴ و با پرداخت ۱۳۵ هزار تومان آغاز شد .

و ی گفت: پاداش ۱۴۰ هزار تومانی قبول شدن سوادآموزان از دیگر مسائل تشویقی است.

انتهای پیام/آ

باسوادی هشت هزار معلول در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار